Els dimarts: lèxic musical / Los martes: léxico musical

El contrafactum és un procediment usat en la música vocal que consisteix a substituir el text original d’una obra per un altre. Empleat des de l’Edat Mitjana (era normal utilitzar la mateixa melodia per a diferents textos litúrgics), es fa habitual en el segle XVI amb una doble funció: la conversió d’obres profanes en religioses i l’adaptació d’obres d’una tradició religiosa a una altra.

/

El contrafactum es un procedimiento usado en la música vocal que consiste en sustituir el texto original de una obra por otro. Empleado desde la Edad Media (era normal utilizar la misma melodía para diferentes textos litúrgicos), se hace habitual en el siglo XVI con una doble función: la conversión de obras profanas en religiosas y la adaptación de obras de una tradición religiosa a otra.

Els dimarts: lèxic musical / Los martes: léxico musical Leer más »

Els dilluns apunts d’educació VIII / Los lunes apuntes de educación VIII

Si volem millors estratègies de comprensió i d’aprenentatge, connexions amb la vida fora de l’escola, en definitiva, millorar la comprensió sobre el nostre entorn, hem de subministrar informació directa sobre elles, oferir una pràctica reflexiva i una realimentació informativa que promoguin la motivació intrínseca dels alumnes.
 /
Si queremos mejores estrategias de comprensión y de aprendizaje, conexiones  con la vida fuera de la escuela,en definitiva,  mejorar la comprensión sobre nuestro entorno, debemos suministrar información directa sobre ellas, ofrecer una práctica reflexiva y una realimentación informativa que promuevan la motivación intrínseca de los alumnos.

Els dilluns apunts d’educació VIII / Los lunes apuntes de educación VIII Leer más »

Els dilluns, apunts d’educació: VII / Los lunes, apuntes de educación: VII

El psicòleg del desenvolupament Howard Gardner va enunciar la teoria de les intel·ligències múltiples. Segons aquest, la intel·ligència humana posseeix set dimensions diferents (set intel·ligències). Gardner assenyala que la pràctica educativa convencional es centra fonamentalment en la intel·ligència lingüística i matemàtica, i que, donat el caràcter múltiple de la intel·ligència humana, hem d’ampliar l’horitzó a fi de donar cabuda a les diverses habilitats de les persones. Per a això, és necessari que la música, les arts visuals, la dansa, l’esport, les habilitats intrapersonals i l’autorreflexió tinguin una presència més destacada en l’educació.

/

El psicólogo del desarrollo Howard Gardner enunció la teoría de las inteligencias múltiples. Según éste, la inteligencia humana posee siete dimensiones diferentes (siete inteligencias). Gardner señala que la práctica educativa convencional se centra fundamentalmente en la inteligencia lingüística y matemática, y que, dado el carácter múltiple de la inteligencia humana, debemos ampliar el horizonte a fin de dar cabida a las diversas habilidades de las personas. Para ello, es necesario que la música, las artes visuales, la danza, el deporte, las habilidades intrapersonales y la autorreflexión tengan una presencia más destacada en la educación.

Inteligencias múltiples: La teoría en la práctica (Bibl. Howard Gardner)

Els dilluns, apunts d’educació: VII / Los lunes, apuntes de educación: VII Leer más »

Presentació del llibre / Presentación del libro «Música Iniciació 1r E.S.O.»

El pròxim 08.05.2012 a les 20:00 h. realitzem la presentació del llibre «Música iniciació 1r E.S.O.» de l’editorial Audinet. L’entrada és gratuïta i les places limitades. Podeu reservar plaça a través del web (contacte) o trucant al telèfon 931779257 de 16:00 h. a 20:30 h., de dilluns a divendres.

/

El próximo 08/05/2012 a las 20:00 h. realizamos la presentación del libro «Música iniciació 1r E.S.O.» de la  editorial Audinet . La entrada es gratuita y las plazas limitadas. Podeis reservar plaza a través de la web (contacte) o llamando al teléfono 931779257 de 16:00 h. a 20:30 h., de lunes a viernes.

Presentació del llibre / Presentación del libro «Música Iniciació 1r E.S.O.» Leer más »

Els dijous parlem dels compositors / Los jueves hablamos de los compositores

Johannes Ockeghem (ca. 1410-1497)

Va néixer a l’actual província belga d’Hainaut, part llavors del ducat de Borgonya. Va ser cantant, primer a l’església de la Mare de Déu d’Anvers entre 1443 i 1444 i després al servei del duc de Borbó entre 1446 i 1448. El 1450 o 1451, va passar a formar part de la capella real francesa on va servir a Carlos VII, Lluís XI i Carlos VIII, fins que va morir, el 6 de febrer de 1497.

Segons Cosimo Bartoli (1567) Ockeghem va ser «pràcticament el primer a aquests temps que va redescobrir la música, la qual estava gairebé completament morta, de la mateixa manera que Donatello va redescobrir l’escultura».

 

Johannes Ockeghem (ca. 1410 – 1497)

Nació en la actual provincia belga de Hainaut, parte entonces del ducado de Borgoña. Fue cantante, primero en la iglesia de Nuestra Señora de Amberes entre 1443 y 1444 y luego al servicio del duque de Borbón entre 1446 y 1448. En 1450 ó 1451, pasó a formar parte de la capilla real francesa donde sirvió a Carlos VII, Luis XI y Carlos VIII, hasta su muerte, el 6 de febrero de 1497.

Según Cosimo Bartoli (1567) Ockeghem fue «prácticamente el primero en estos tiempos que redescubrió la música, la cual estaba casi completamente muerta, del mismo modo que Donatello redescubrió la escultura».

Els dijous parlem dels compositors / Los jueves hablamos de los compositores Leer más »

Els dilluns, apunts d’educació: VI / Los lunes, apuntes de educación: VI

La instrucció didàctica, és a dir, la presentació de forma clara i correcta per part del professor (els què i els perquè d’un tema); l’entrenament, o dit d’una altra manera, la pràctica reflexiva i la realimentació informativa i l’ensenyament socràtic, on el professor actua com incitador i moderador en les converses, són tres pilars fonamentals de l’educació.

/

 La instrucción didáctica, es decir, la presentación de forma clara y correcta por parte del profesor (los qué y los porqué de un tema); el entrenamiento, o dicho de otra forma, la práctica reflexiva y la realimentación informativa y la enseñanza socrática, donde el profesor actúa como incitador y moderador en las conversaciones, son tres pilares fundamentales de la educación.

Els dilluns, apunts d’educació: VI / Los lunes, apuntes de educación: VI Leer más »

Iniciem les classes de guitarra flamenca! / ¡Iniciamos las clases de guitarra flamenca!

Us comuniquem que ja tenim en marxa les classes de guitarra flamenca. Si t’agrada l’estil, no dubtis en posar-te en contacte amb nosaltres a través de la secció «Contacte».

/

Os comunicamos que ya tenemos en marcha las clases de guitarra flamenca. Si te gusta el estilo, no dudes en ponerte en contacto con nosotros a través de la sección «Contacte».

Iniciem les classes de guitarra flamenca! / ¡Iniciamos las clases de guitarra flamenca! Leer más »

Els dilluns, apunts d’educació: V / Los lunes, apuntes de educación: V

Les persones aprenem més quan tenim una oportunitat raonable i una motivació per fer-ho.

L’oportunitat raonable i la motivació seran efectives quan la informació sigui clara mitjançant exemples i descripcions, la pràctica reflexiva, la re-alimentació informativa perquè l’alumne/a millori el rendiment i activitats que siguin atractives i interessants. En definitiva, sentit comú.

//

Las personas aprendemos más cuando tenemos una oportunidad razonable y una motivación para hacerlo.

La oportunidad razonable y la motivación serán efectivas cuando la información sea clara mediante ejemplos y descripciones, la práctica reflexiva, la  re-alimentación  informativa para que el/la alumno/a mejore el rendimiento y actividades que sean atractivas e interesantes. En definitiva, sentido común.

Els dilluns, apunts d’educació: V / Los lunes, apuntes de educación: V Leer más »