PRESENTACIÓ DE L’ACTIVITAT
Les metes principals d’un centre educatiu són sens dubte la retenció del coneixement, la comprensió i sobretot i fonamental la seva aplicació en la pràctica diària, és a dir, l’ús actiu del coneixement.
L’aprenentatge ve determinat pel pensament, i per retenir, comprendre i utilitzar de forma activa el coneixement és important tenir experiències de reflexió sobre els continguts apresos, a més de disposar d’eines que permetin compartir-los.
Mitjançant l’ús del programari d’edició i composició musical de codi obert Musescore, podrem crear continguts pedagògics, a més de facilitar a l’aula la interacció, la participació i la cooperació.
OBJECTIUS
- Conèixer els fonaments d’edició de partitures.
- Saber crear i editar una partitura a l’entorn de Musescore.
- Elaborar partitures amb contingut pedagògic.
- Promoure experiències participatives en la creació musical.
CONTINGUTS
- El text. Els contes populars. Arquetipus narratius. Adaptacions.
- La il·lustració. Diferències entre dibuixar i il·lustrar.
- Observació i anàlisi d’àlbums il·lustrats.
- El disseny de personatges. Processos per conceptualitzar personatges: fitxes descriptives, associacions animals, “taques” accidentals,…
- Les parts d’un llibre-àlbum il·lustrat: coberta i contracoberta, guardes, portadella i cos/tripa.
- La narrativa visual. L’storyboard o graella gràfica. El ritme. La composició.
- La paleta cromàtica. Teoria del color: cercle cromàtic, atributs i gammes cromàtiques. Psicologia del color.
- Tècniques gràfiques i materials. La predominància de línia o taca. Classificació de tècniques. Seques: llapis de colors, pastels i ceres. Humides: aquarel·la, tèmpera/gouache, tinta xinesa, acríl·lic. A l’aiguarràs: pintura a l’oli. D’estampació: linogravat, segells de goma, monotípia, Tècnica mixta. El collage.
- La coberta, guardes i portadella
- La maqueta. El muntatge artesanal en mode ‘llibre’.
- La presentació oral. El contacontes. Materials i recursos derivats per a la posada en escena.
MATERIAL
Per dur a terme la part presencial del curs és molt recomanable tenir un ordinador propi tot i que si no en disposeu d’un, només cal que ens informeu i us en facilitarem un per a l’activitat.
DURADA
Per afavorir l’assoliment de tots els objectius i sobretot per facilitar la creació d’un projecte final, el curs estarà estructurat en:
- 15 hores presencials: On es donaran els coneixements teòrics i pràctics per tal d’assolir els objectius plantejats.
FORMADOR
El responsable de la part presencial i de l’orientació i correcció de la part no presencial serà:
- Carlos Salazar Amoraga
- Director i fundador de l’ESMUT – Espai Musical de Terrassa –
Musicòleg UAB. - Postgrau d’educació musical UAB.
- Ensenyament avançat especialitat guitarra per l’escola de Música i Conservatori Municipal de Terrassa.
- Professor de llenguatge musical i guitarra.
- Responsable de la implementació de Musescore a l’ESMUT.
- Responsable implementació d’eines TIC a l’ESMUT.
- Director i fundador de l’ESMUT – Espai Musical de Terrassa –
INSCRIPCIONS
Podeu formalitzar la inscripció trucant al telèfon 93 177 92 57.