4. Taller de MuseScore.

<- Tornar a «Tallers»

PRESENTACIÓ DE L’ACTIVITAT

Les metes principals d’un centre educatiu són sens dubte la retenció del coneixement, la comprensió i sobretot i fonamental la seva aplicació en la pràctica diària, és a dir, l’ús actiu del coneixement.

L’aprenentatge ve determinat pel pensament, i per retenir, comprendre i utilitzar de forma activa el coneixement és important tenir experiències de reflexió sobre els continguts apresos, a més de disposar d’eines que permetin compartir-los.

Mitjançant l’ús del programari d’edició i composició musical de codi obert Musescore, podrem crear continguts pedagògics, a més de facilitar a l’aula la interacció, la participació i la cooperació.

OBJECTIUS 

  • Conèixer els fonaments d’edició de partitures.
  • Saber crear i editar una partitura a l’entorn de Musescore.
  • Elaborar partitures amb contingut pedagògic.
  • Promoure experiències participatives en la creació musical.

CONTINGUTS

  • El text. Els contes populars. Arquetipus narratius. Adaptacions.
  • La il·lustració. Diferències entre dibuixar i il·lustrar.
  • Observació i anàlisi d’àlbums il·lustrats.
  • El disseny de personatges. Processos per conceptualitzar personatges: fitxes descriptives, associacions animals, “taques” accidentals,…
  • Les parts d’un llibre-àlbum il·lustrat: coberta i contracoberta, guardes, portadella i cos/tripa.
  • La narrativa visual. L’storyboard o graella gràfica. El ritme. La composició.
  • La paleta cromàtica. Teoria del color: cercle cromàtic, atributs i gammes cromàtiques. Psicologia del color.
  • Tècniques gràfiques i materials. La predominància de línia o taca. Classificació de tècniques. Seques: llapis de colors, pastels i ceres. Humides: aquarel·la, tèmpera/gouache, tinta xinesa, acríl·lic. A l’aiguarràs: pintura a l’oli. D’estampació: linogravat, segells de goma, monotípia, Tècnica mixta. El collage.
  • La coberta, guardes i portadella
  • La maqueta. El muntatge artesanal en mode ‘llibre’.
  • La presentació oral. El contacontes. Materials i recursos derivats per a la posada en escena.

MATERIAL

Per dur a terme la part presencial del curs és molt recomanable tenir un ordinador propi tot i que si no en disposeu d’un, només cal que ens informeu i us en facilitarem un per a l’activitat.

DURADA

Per afavorir l’assoliment de tots els objectius i sobretot per facilitar la creació d’un projecte final, el curs estarà estructurat en:

  • 15 hores presencials: On es donaran els coneixements teòrics i pràctics per tal d’assolir els objectius plantejats.

FORMADOR

El responsable de la part presencial i de l’orientació i correcció de la part no presencial serà:

  • Carlos Salazar Amoraga
    • Director i fundador de l’ESMUT – Espai Musical de Terrassa –
      Musicòleg UAB.
    • Postgrau d’educació musical UAB.
    • Ensenyament avançat especialitat guitarra per l’escola de Música i Conservatori Municipal de Terrassa.
    • Professor de llenguatge musical i guitarra.
    • Responsable de la implementació de Musescore a l’ESMUT.
    • Responsable implementació d’eines TIC a l’ESMUT.

INSCRIPCIONS

Podeu formalitzar la inscripció trucant al telèfon 93 177 92 57.