Sensibilització I i II

ETAPA DE SENSIBILITACIÓ MUSICAL: DE 0 A 6 ANYS.

La música és un dels mitjans de comunicació i de relació de que disposa el/la nen/a per expressar tot allò que va coneixent del seu entorn i del seu món intern; vivències, pensaments, sentiments…

La música, de per si, és capaç de fer fruir, d’assossegar, de relaxar, de fer experimentar sensacions, amb tot el que això pot comportar de diversió i de plaer, que en aquesta etapa és una manera de jugar.

La música te un gran component de joc lúdic; l’infant aprèn a viure jugant, en l’activitat lúdica s’implica del tot. La música esdevé un bon vehicle d’aprenentatge, de comunicació i de relació amb els demés. És un instrument que desperta la curiositat de l’infant i li dona informació sobre manifestacions culturals pròximes i diverses.

En el procés d’assimilació, d’integració, de comprensió i de reproducció de sons, de ritmes, cançons…, es fa possible el desenvolupament d’unes capacitats bàsiques: atenció, percepció sonora, memòria rítmica i melòdica, i representació i adquisició d’unes nocions d’espai musical, de temps i de qualitat.

La comunicació que s’estableix a través de la música apel·la directament la sensibilitat i manifesta les petites grans descobertes sonores pròpies i de l’entorn que fa l’infant.

Pensant en les característiques i necessitats dels nens i nenes de 0 a 6 anys, hem dissenyat l’etapa de SENSIBILITZACIÓ MUSICAL I i II, per tal d’afavorir el creixement harmònic i global de l’infant mitjançant la música, primerament de la mà dels pares i mares (sensibilització musical I) per continuar desprès d’una manera més autònoma (sensibilització musical II).

SENSIBILITZACIÓ MUSICAL I

0 – 1 any.

MUSICOTERÀPIA PER A EMBARASSADES.

Aquest és un taller dirigit a parelles o mares que esperen un fill/a, i volen augmentar la comunicació i els vincles afectius, tant a nivell de parella com amb el futur fill/a, mitjançant la música.

Les classes són principalment de caire pràctic on es treballaran tècniques de relaxació, veu i respiració, moviments harmònics.. sempre vinculats a un context musical.

DESCOBRIM LA MÚSICA, DESCOBRIM EL MÓN.

Destinat a nadons de 4 mesos fins que caminen

Amb aquest taller pretenem endinsar als nadons al món de la música, com a partida per descobrir el seu propi cos, tot potenciant la relació entre pares i fills.

Són sessions setmanals on el nostre nadó, mitjançant la música i tècniques de massatge, anirà descobrint el seu cos i la seva veu, a l’hora que es desenvolupen aspectes com el joc, l’experimentació i el vincle i comunicació afectiva a nivell familiar.

1 – 2 anys.

EXPLORAR I PERCEBRE I i II

Proposta musical pensada per nens i nenes d’1 i 2 anys.

La música enriqueix i afavoreix el creixement global de l’infant. Amb aquest taller pretenem promoure la participació de les famílies, per conjuntament, avançar en el desenvolupament motriu i verbal dels nostres fills i filles.

D’aquesta manera i partint sempre de situacions de joc, els nens i nenes, de la mà dels seus pares i dels professors/es, aniran integrant i desenvolupant aspectes com la creativitat, l’expressió corporal i musical, el plaer per escoltar i crear música… tot partint de la nostra cultura i tradició musical, per anar ampliant-la progressivament cap a contextos musicals més llunyans ( musiques i ritmes del món)

SENSIBILITZACIÓ MUSICAL II

3 – 4 anys.

LA MUSICALITAT DEL COS I i II

Proposta musical pensada per nens i nenes de 3 i 4 anys, (P-3 i P-4).

Els nens i nenes d’aquestes edats ja són més autònoms. Els encanta descobrir, aprendre, jugar… Partint d’aquesta base lúdica i a través de la música, la dansa, la experimentació i la imaginació, s’aniran treballant capacitats com són l’atenció, la percepció sonora, la memòria rítmica, la melodia, la concentració , la projecció de la veu i el desenvolupament motriu i postural.

En aquesta edat hi ha un interès pel descobriment del cos i del món, que s’anirà potenciant a partir de cançons, sons, el moviment corporal, el treball creatiu i l’orientació a l’espai.

Tots plegats descobrirem lo divertit que és cantar i tocar instruments, moure’ns als compàs d’una melodia, inventar i crear ritmes nous… sense oblidar que per poder fer classe conjuntament, s’han d’aprendre unes pautes d’actuació com saber escoltar, saber quan toca practicar i quan toca relaxar-nos, aprendre a tocar conjuntament i també en solitari…

D’aquesta manera i com sempre, mitjançant la música, els sons, les cançons, els ritmes… fomentar en els nostres nens i nenes el descobriment del seu cos i del món que l’envolta per tal d’ajudar-los a adquirir un desenvolupament el més integral possible.

5 – 6 anys.

INTERPRETAR I CREAR I i II

Proposta musical pensada per nens i nenes de 5 i 6 anys, (P-5 i Primer de primària).

El llenguatge en general i el musical, en concret, en els infants, ha de complir un triple objectiu; una funció lúdico – creativa, relacionada amb el plaer de crear. Una funció comunicativa, entesa com un procés clau per a la interacció del nen/a amb el món que l’envolta i també com a mecanisme que li facilita el desenvolupament personal. I una funció representativa, és a dir, la capacitat de representar-se ells mateixos i l’entorn més enllà de l’aquí i l’ara.

Mitjançant l’educació musical els nens i nenes podran desenvolupar valors com la sensibilitat, la col·laboració, el respecte, la creativitat, la imaginació…

De la mateixa manera que els nens i nenes aprenen a comunicar-se i expressar-se de forma oral, també poden, amb l’ajuda d’educadors experimentats, aprendre a comunicar-se i expressar-se musicalment.

La nostra proposta de “INTERPRETAR I CREAR I i II” son classes d’iniciació a la música i al llenguatge musical. Es treballen diferents apartats, entrellaçats l’un amb l’altre, com el ritme i el moviment, el cant i la dansa (expressió corporal), audicions d’autors, l’escolta i l’agudesa auditiva, la improvisació i la creació, el coneixement i la pràctica de diferents instruments musicals i iniciació a la lectura i escriptura musical.

Totes les activitats dels diferents apartats es treballaran primerament de manera experimental i corporal , per finalitzar amb un treball de concreció en el paper.

En aquestes edats es comença a introduir “ el mètode Kovács”.

Els instrumentistes musicals han de posar a punt el seu cos i la seva ment com a condició necessària a les hores de pràctica.

El mètode Kovács és una proposta, que ha estat específicament dissenyada en funció de les necessitats dels estudiants que aprenen a tocar un instrument, així com d’aquells que ja exerceixen com a instrumentistes en la seva pràctica professional.

La preparació dels moviments facilita enormement la tasca del professor pel que fa a les bases tècniques i a la correcció d’errors, de manera que l’alumne disposa de més temps per a dedicar-se a la música en si mateixa, i alhora aquesta també surt beneficiada atès que, fruit d’una bona preparació, aprendre bones tècniques és més fàcil des del primer moment. 

4 thoughts on “Sensibilització I i II

  1. Bon dia , tenim un nen de 3 anys que li agrada moltissim la música, hem vist que teniu curs de sensibilització musical II per nens de 3 i 4 anys si us plau envieu informació per el proper curs.
    Gràcies

  2. Bona nit,:

    Em dic Raquel, soc de Terrassa i m,ofereixo per treballar com a mestra d,infants en la música,vinc del pla 66 ,estimo la música en el piano, la guitarra i m,encanta sentir les afinacions i desafinacions d,un nen,a desde les primeres edats.

    Estic estudiant el módul infantil,per la Ioc
    Els deixo el meu telefon637660894,
    Atentament

    ,RaquelF.V

Deixa un comentari

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada